“Impossible is nothing” (campanha da Adidas)
“Impossible is just a big word thrown around by small men who find it easier to live in the world they’ve been given than to explore the power they have to change it. Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare. Impossible is potential. Impossible is temporary.
Impossible is nothing”
It’s really embarrassing but many times I find it easier to express myself in English rather than in Portuguese. I blame it on the school system of course… And when my brain is tired it’s even easier to resort to the “international” language. Shame on me.
Pictures are worth more than a thousand words. What about feelings? Sometimes words can convey feelings in a way no one would imagine possible. Either be it in English, Portuguese, Mandarin or Creole. And even though you can’t find a way to translate it into your own language there’s probably something written, in this case, in Portuguese, that will have the same effect on you.
Espero não ter assassinado outra língua que não a minha… Por acaso até há uma tradução muito fiel deste anúncio em português. Mas eu gosto muito do original... E para o caso dava-me jeito o inglês.
E é primeiro post na tentativa de internacionalizar ainda mais este blog. Sim, porque já foi visto por pessoas de todos os continentes do mundo! Podem ter sido enganadas. Ou terem percebido zero do que aqui está escrito. Mas saíram daqui maravilhadas! Para breve post em crioulo por parte do Dr. Shubi.
Agradecimentos a um explicador de inglês que me tirou uma dúvida.
6 Comments:
esse explicador devia levar um shot! abraço
12:14 da manhã
ja dizia o amigo nandinho:
O poeta é um fingidor.
Finge tão completamente
Que chega a fingir que é dor
A dor que deveras sente.
12:54 da manhã
Mi speaki vely gude engrish !
11:22 da tarde
és lindooooo
11:06 da tarde
Super color scheme, I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»
1:43 da tarde
Great site lots of usefull infomation here.
»
10:16 da tarde
Enviar um comentário
<< Home